woensdag 31 maart 2010

Weten

Ik zou wel eens willen weten, waarom zijn de bergen zo hoog
Misschien om de sneeuw te vergaren
Of het dal van de kou te bewaren
Of misschien als een veilige stut voor de hemelboog
Daarom zijn de bergen zo hoog.

Ik zou wel eens willen weten, waarom zijn de zeeën zo diep
Misschien tot geluk van de vissen
Die het water zo slecht kunnen missen
Of tot meerdere glorie van God die de wereld schiep
Daarom zijn de zeeën zo diep.

Ik zou wel eens willen weten, waarom zijn de wolken zo snel
Misschien dat 't een les aan de mens is
Die hem leert hoe fictief een grens is
Of misschien is het ook maar eenvoudig een engelenspel
Daarom zijn de wolken zo snel.

Ik zou wel eens willen weten, waarom zijn de mensen zo moe
Misschien door hun jachten en jagen
Misschien door hun duizenden vragen ...

2 opmerkingen:

  1. Jules de Korte, Anita.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_de_Corte

    Is echt wat voor jou, mooie teksten en liedjes.

    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Rene.
    Ik kwam de tekst als gedicht tegen en het kwam me al bekend voor. Inderdaad als lied (even op youtube gekeken) is ie ineens herkenbaar !!! Wat stom om daar niet eerst even te kijken. Gelukkig ben jij zo oplettend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)