zaterdag 1 maart 2014

En dan is het maart ...


Vandaag laten we februari achter ons en verwelkomen we maart.
Hoe gaat dat spreekwoord: "maart roert zijn staart". Omdat maart nog erg stormachtig, grillig en koud kan zijn. Eigenlijk houden we daar al helemaal geen rekening meer mee!

We hebben geen WINTER maar wel de LENTE geproefd. De krokussen bloeien vrolijk, de narcissen staan in knop, de eerste bloesembomen laten zich van hun mooie kant zien en in de tuin begint het eerste leven zich weer te tekenen.

De vogels fluiten 's ochtends uitbundig vanuit de beukenhaag vlak onder ons slaapkamerraam, de tortelduifjes zag ik met takjes in hun snavel (lichtelijk in de war) door de tuin huppelen, het eerste terrasje is gepakt en bij schone broer zijn de schapen aan het lammeren. 

Intussen ook maar een beetje voorjaar in huis gehaald ...
















Vandaag 1 maart - de dag dat mijn paps zijn verjaardag zou hebben gevierd, de dag dat carnaval vierend Nederland uit zijn dak gaat en de dag waarin we hoopvol uitkijken naar een nieuwe LENTE ik kannie wachten :-) 

Maart - de maand waarin we altijd van de ene verjaardag in de andere rollen. Wat dat betreft roert maart, hoe dan ook, zijn staart!

19 opmerkingen:

  1. En wat gaat de tijd snel Anita.Ja we kunnen nog van alles verwachten de komende tijd ,maar laat de Lente maar lekker doorzetten .Ook zullen er dagen zijn van verdriet en gemis ,ik wens je daar veel sterkte mee want dat zijn de dagen dat het soms even niet als Lente voelt
    Liefs en een dikke knuff,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een roerige maand Anita, zowel in de natuur, alles komt tot leven,
    je herinneringen, andere feestelijkheden, wat kan een maand vol zijn, niet alleen
    in bezigheden maar ook on ons hoofd.
    Geniet van alle mooie dingen om je heen:)

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Anita,

    Kan ook niet wachten..heb er zin in, in de lente!! Met jouw foto's kom ik aardig in de stemmig! Mooi joh!!


    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het weer was hier vandaag ook al zo grillig..ik had de was buiten wapperen, eerst in de zon, later zonder zon en toen: in de hagel!!
    Jammer dan..zo'n roerende staart van maart:)

    Een fijne en hopelijk heerlijke Maart maand voor jou en je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeannette Heinrichs1 maart 2014 om 21:09

    Wat heb je dat weer mooi verwoord. Laten we hopen dat maart niet al te hard roert met zijn staart en dat jullie de dagen met verdrietige herinneringen gord door komen. Ondertussen verheug ik me op de gezamenlijke bossch bol.
    Dikke kuzzz xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeannette, mijn paps is overleden toen ik 5 jaar was aan leukemie. Ik heb (vrijwel) geen herinneringen. Niet te min blijft het voor een kind natuurlijk altijd een gemis zijn / haar vader niet te hebben gekend. Enne jaa-haa die bossche bol gaat er écht komen :-)) XX

      Verwijderen
  6. Tja lentekriebels......we hebben ze allemaal al.....fijn weekend liefs van mij....blijven moeilijke dagen he...kuzzzz...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Anita, ondanks herinneringen van verlies hoop ik toch dat deze maand een mooie maand voor je wordt. De lente is hoe dan ook in aankomst, hoe maart zijn staart ook roert. En dat vooruitzicht alleen al maakt mij helemaal vrolijk.

    Ik wens je nog een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die lentekriebels ....vanmorgen vroeg ook heerlijk naar de vogels liggen luisteren !!!
    Kan er zooo.. van genieten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anita,
    Ja en zo is het dan alweer maart geworden, wat vliegen de weken toch snel voorbij! En ik heb zo'n vermoeden dat maart zijn staart nog even heel hevig zal gaan roeren...
    Geniet lekker van alles wat op je pad komt, groot of klein...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maart, de maand van nieuwe kansen en beloften, voor ons wel heel letterlijk. Maar ook in de natuur. Heerlijk genieten van al dat moois wat gaat komen.
    Mooie voorjaarsdecoraties bij jou!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, die voorjaarskriebels. Ik vind het heerlijk, op zondagochtend lekker lui wakker worden met het zonnetje dat naar binnen schijnt. Van mij mag Maart zich wel een beetje inhouden dit jaar. Maar voor het geval dat inderdaad maar wat voorjaar naar binnen, ziet er gezellig uit! Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Absoluut de lentekriebels hier dus hoop dat maart maar heel zachtjes met zijn staart gaat roeren, wat mij betreft eigenlijk gewoon niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh en ruik je het ook als je buiten bent......? Lente zit echt in de lucht......
    En heerlijk 's avonds wat langer licht..........
    Wel heerlijk in maart veel feestjes dus.........voor je het weet zit je dan zo in april.....
    Ha....en die doet wat ie wil ;)

    Fijne avond

    Liefsxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wahah ... of - hoe ging die ook al weer Bonnie? "1 april kikker in je bil" ;-)) xxx

      Verwijderen
  14. Ook ik geniet van al die voorjaarsbloemen hoor maar houd in me achterhoofd dat er best nog wel eens een graadje kan vriezen ... zie hier en daar al mensen planten zetten in de tuin ... begrijp het wel iedereen verlangt naar de voorjaar het zonnetje hahahah en als ze die gezien hebben wil iedereen dat het zomer word hihihi ik geniet van dag naar dag en zie wel wat het word maak van elke dag een feestje geniet van het zonnetje maar ook van een heerlijke regenbui .... wens je een fijne week ..lieve groet roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk hé Lieverd het voorjaar hangt echt in
    de lucht, je krijgt bij het bij het horen van al
    dat gekwetter van ons vogelvriendjes toch letterlijk
    voorjaarskriebels.

    Heel gezellig staan jou voorjaarspotten te pronken.
    En je brandende wierook stokje is heel herkenbaar voor mij.
    Er gaan hier dagelijks veel stokjes doorheen, heerlijk!!!

    Geniet van een fijne week meis,

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie voorjaars kiekjes,van mij mag de lente ook komen,dit jaar tuinplannen af maken,daar heb ik echt zin in,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi dat lampetstel met bloemen. Ja we hebben allemaal zin in het voorjaar. Vanmorgen rneven naar het tuincentrum geweest en daar violen gekocht. Vind ik altijd zo gezellig staan. Geniet heerlijk van het weekend hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)