vrijdag 9 mei 2014

Support Beurs 2014

De drie musketiers ;-)
 
Vandaag waren we samen met lieve maatjes Jan (en buddy Roland) en Conny (en haar René) op de Support Beurs in Utrecht. Support is de grootste en leukste beurs in de Benelux voor iedereen met een fysieke beperking, mensen uit hun omgeving en mensen die hier beroepshalve mee te maken hebben. Support toont de nieuwste trends en technieken op dit gebied.

En wat was er ontzettend veel te zien ... En wat is er veel mogelijk maar ook: wat is het jammer dat er heel veel niet onder de voorzieningen vallen die worden vergoed. Dat zijn meestal de meest leuke, handige en in het oog (wat ook wat wil) springende "hebbedingetjes" waar forse prijskaartjes aan hangen. Dat vind ik het nadeel van zo'n beurs. Het is er allemaal maar het is voor heel veel mensen, kijken maar aankomen (hebben) niet.

   


















Zo was Jan op zoek naar nog meer informatie over een rolstoel met voetbediening en hoofdaansturing. Conny vond het bed van haar dromen maar van de prijs zou je spontaan een nachtmerrie krijgen!

Ik ga nog niet verklappen wát het is maar wij hebben toch een mooie aankoop kunnen doen :-) Het beloofd een vrije geest in beweging
- A free mind in motion -
Ik hoop dat het in alle opzichten mijn (bewegings) vrijheid zal vergroten.
Over twee weken ben ik jarig, nog even wachten ... 
Zó ontzettend gaaf dat ding! Nee, het wordt niet de segway hierboven!


 

21 opmerkingen:

  1. Marian van der Voort9 mei 2014 om 22:39

    Wat zonde toch, dat de middelen er wel zijn, maar dat het niet vergoed wordt.
    Ik vind dat net zo belachelijk als dat mensen naar Amerika voor behandelingen,
    die ze daar wel kennen en hier niet. en zo...ga er maar voor sparen!
    Maar ik ben benieuwd naar wat je nieuwe aankoop is.
    Hopelijk voldoet hij in de praktijk aan alle verwachtingen.
    Gezellig dat jullie daar hadden afgesproken Conny, Jan en de rest :-)
    Die segway ziet er wel leuk uit, was dat niet eng?

    Nou meid, twee weken zijn zo voorbij en staat je verjaardagskado er!!
    Liefs van mij xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was nog een demo model die we konden "ritselen" anders was de levertijd 3 maanden. En met de vakantie in het vooruitzicht wil je niet langer wachten dan nodig is ... xx

      Verwijderen
  2. Ik ben benieuwd en nieuwsgierig hoor. Maar ja, jij mag nog twee weken wachten, dat geduld zal ik wel opbrengen ;-).... Idd erg jammer dat er zulke prijskaartjes aan hangen en niet vergoed worden. Hebben Jan en Conny ook nog wat kunnen "ritselen" :-)) leuk om jullie zo op de foto samen te zien. Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan heeft hele nuttige informatie opgedaan en wat uitgeprobeerd. Ze gaan voor hem nog het e.e.a. uitzoeken. Conny en René blijven nog even dromen in hun eigen bed :-) Het was heer-lijk om ze weer even te hebben gezien en een knuffel te geven! Hopelijk zien we jou binnenkort ook weer eens xx

      Verwijderen
  3. Deze segway ziet er anders ook al heel snel uit, Anita. Ik ben heel erg benieuwd welk cadeau er straks voor je klaar staat! Ja, vergoedingen maar ook voordat je iets voor elkaar hebt...praat me er niet van. Al die regels die er aan vast zitten...heel vermoeiend en in sommige gevallen ook totaal overbodig. Maar goed, eerst eens kijken of jij binnen een paar weken op je blog ergens in of op voorbij komt scheuren ;-). Spannend!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben nu wel heel nieuwschierig hoor ;-)
    Ronduit belachelijk hoe weinig er vergoed wordt voor mensen die het écht nodig hebben....kan me daar zo kwaad over maken!
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi lieverd, waarschijnlijk is ie er die woensdag dat je hier komt wel!
      Dat vind ik ook het nadeel van zo'n beurs. Er is heel veel mogelijk maar het is voor veel mensen kijken maar aankomen (hebben) niet. We gaan terug naar het meest noodzakelijke! En toch, toch mogen we hier in NL niet mopperen ... Tot heel gauw xxx

      Verwijderen
  5. Was gezelli! Mag ik HET een keer lenen? In het bos? :)
    XConny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk jij wel hoor! in het bos, door de struiken, over het strand en je kan er niet mee omvallen of uitvallen ;-) X

      Verwijderen
  6. Jeannette Heinrichs9 mei 2014 om 23:28

    Onbegrijpelijk dat sommige behandelingen en hulpmiddelen niet vergoed worden !!! Ik hoop dat je er veel gemak van gaat hebben xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er gezellig uit....heel fijn weekend lieverd.....kus van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben reuze nieuwsgierig wat voor voor stoer ding je hebt gekocht !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anita,
    Wat ben ik nu benieuwd naar wat jullie gekocht hebben. Afijn, over twee weken ga je dat vast nog met ons delen toch? Maar wat is het toch triest dat er wel de spullen zijn om het leven voor zoveel mensen draaglijker te maken, maar dat de vergoedingen gewoon wegbezuinigd worden. En waarom...? Wie kan het zeggen, ik vind het gewoon mensen pesten... Word er niet goed van...
    Evengoed wens ik jullie een heerlijk weekend natuurlijk,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reacties via Facebook10 mei 2014 om 10:52

    Jolanda: Je maakt me nieuwsgierig! De segway lijkt me ook wel wat voor je. hihi. Zal wel een "leuk"prijskaartje aanzitten.


    Ger Brig: Wat stoer zeg


    Ria: Anita....je maakt ons allemaal nieuwsgierig...maar jou kennende zal het het echt wel iets voortvarends zijn....een nieuwsgierig aagje...x


    Ria: Ben echt benieuwd anita...kun je er ook met z.n tweeen op?


    Diny: kun je er hard mee, ik hou wel van een beetje racen.


    Herma: Hier nog een nieuwsgierig aagje .. Ben errug benieuwd .. Nog maar twee weekjes geduld hebben .. Die segway is wel erg gaaf, maar het prijskaartje Fjiueeew .. Ik hoop dat je nieuwe aanwinst je leven verrijkt meissie. Dikke knuffel


    Lilian: Ik ben hartstikke benieuwd naar je nieuwe aanwinst. En dan nog 20 km p.u. Wat zal dat zijn??



    Nina: Ik denk dat ik al weet wat het wordt, heb iets voorbij zien komen vandaag... ;-)


    Monique: Heey gaaf een Anita sagway Horst


    Paula: van deze kleur hou je toch niet ......


    Kacie: Super! Je verdient alle vrijheid mogelijk!!! En. Happy Birthday!


    Angela: Gezellig zo'n dagje hulpmiddelen shoppen Een monstertruck gekocht, zo een met van die brede banden hahahahaaa


    Agatha: Nou. ... Hier nog een nieuwsgierig Aag(eeth)je!!!!


    Antonia: Hey, leuk, Aniet! Ik ga vandaag ........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu maak je ons wel errug nieuwsgierig , en moeten we allemaal nog 2 weken wachten tot jou verjaardag grrr!!!
    Hoop alleen dat je er echt heel veel plezier van hebt , wie weet scheurt er over 2 weken wel een of ander super handige stoep Ferrari door Enter !!! Heel benieuwd , het is je van harte gegund !!!! Lieve groetjes Jannie .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben benieuwd waar je mee komt aanzetten en jammer dat je voor die hulpmiddelen zo veel geld moet betalen terwijl het voor zo veel mensen belangrijk is, fijn dat jij in ieder geval een verjaardagscadeau hebt kunnen uit zoeken, we wachten af.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo ontzettend jammer dat de meeste handige en leuke dingen niet onder een vergoeding vallen, juist die dingen zouden het leven zoveel makkelijker of aangenamer kunnen maken. Die segway is top!! Maar nu ben ik echt wel heel benieuwd waar jij op je verjaardag mee verrast zult worden!

    Fijn weekend lieverd,
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De ziektekostenverzekeringen bulken van het geld en je snapt soms niet dat er niet wat zinniger ten aanzien van mensen die het nodig hebben, mee omgegaan worden.
    Maar je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt.!
    Ik gun het je graag als je meer bewegingsvrijheid zou kunnen krijgen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer dat zoveel handige en leuke dingen die het leven wat makkelijker en aangenamer maken, maar slechts voor een kleine groep bereikbaar zijn... ben wel benieuwd naar je aankoop...

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja tis triest dat dingen die mensen echt nodig hebben niet vergoed worden en er veel dingen wat onzin is gewoon vergoed word ,soms wereld op de kop .... ben benieuwd naar je nieuwe aankoop hoor maar wachten af zien het vanzelf wel ... ben ook benieuwd wat je aan het schilderen bent hahaaha lekker creabea bezig ? wens je een fijne week lieve groet rosita x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ontzettend cru, als er hulpmiddelen zijn die de dagelijkse dingen vergemakkelijken maar de kosten way too much.
    Ik ben totaal niet nieuwsgierig hoor, lijkt maar zo....tipje van de sluier? :P
    Fijne avond
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)